Illustrere litt av tankeprosessen før man presentere for kunde, og innhenter anbud.

Gruffify

Ali kaffe har en kjent og kjær låt som har blitt brukt på mange reklamekonsepter. Ali i samarbeid med sitt reklamebyrå ønsket å revitalisere den, og finne den neste versjonen av låta.

Naug & Venner laget konseptet hvor publikum kunne remixe eller bidra til å lage sin egen versjon av låta. De trengte å få skapt et verktøy som lot publikum enkelt gjøre dette.

Mitt ansvar som Digitalprodusent var først og realitetssjekke ideen de hadde. Fantes det løsninger for dette? Måtte det lages fra bunnen av? Kunne man lage alt i HTML? Hva er utfordringene? Men viktigst av alt, hva er potensialet?

Dette ledet til en informasjonsarkitektur. Denne ble brukt som grunnlag for å ha mange diskusjoner med kunde og kreatører om hva en morsom og engasjerende løsning kan bli. Utfallet av den dialogen ble til et grunnlag som ble brukt for å innhente løsninger fra eksterne leverandører og få dem til å sette en pris på oppdraget.

Min oppgave var så å kvalitetssikre alle anbudene vi fikk, og veie de unike løsningene opp mot hverandre. Og så med byrået velge ut den beste løsningen. Valget falt på Good Morning, som så utviklet den morsomme og veldig kule Gruffify. I produksjonen var jeg ansvarlig for oppføling, ivareta visjonen til kreatørene og testing.

Jeg jobbet på versjon 1.0 av Gruffify med Naug & Venner. Pga manglende teknologi ble den utviklet i Flash våren 2015. Oppdatering 2016: Versjon 2.0 av Gruffify har blitt omgjort til HTML. Som alltid var målet fra starten av. Jeg har ikke jobbet med 2.0 versjonen. Her er siste versjon av løsningen.

Andre plass i Sølvtaggen.
Site of the day.

Reklamebyrå: Naug & Venner
Utvikler/Design: Good Morning
Kunde: Ali Kaffe