iGive Gavekort App

Det var en lang og omfattende UX fase med mange iterasjoner. Her er et veldig lite utdrag.

Logo designet av Gunder Bruun Eriksen.

Diverse skjermbilder fra appen.

iGive Gavekort App

Min rolle for selskapet iGive Gavekort startet med animasjon, men har endt opp med en kombinasjon av digital rådgivning og forretningsutvikling. Resultatet så langt er appen iGive Gavekort.

iGive har hatt en digital tilstedeværelse med en hjemmeside lenge, og har sakte men sikkert skapt seg en solid nisje i gavekort markedet i Norge. De hadde lenge gått og planlagt overgangen til App, men de kom ikke fra konsept til noe som kunne produseres.

Et første forsøk som ble levert dem var en enkel blå-kopi av nettsiden i mobil størrelse. Uten noe tanke om forskjellen i opplevelse på to veldig forskjellige plattformer. Så min første oppgave var å grave meg ned i produktet og fra bunnen skape en app rundt kjernen av produktet for den mobile brukeren.

Mine neste oppgaver å kjøre opp til flere prosesser med kunde, utvikler, designer og reklamebyrå om hva den endelig appen skal bli. Både med tanke på Front-end opplevelsen og hva som foregår i back-end og lagring av data for videre forbedring av opplevelsen.

Appen skal være en rask vei til kjøp, aktivering, påfyll og saldosjekk av gavekort. Og via gavekort som deles, aktiv bli spredt rundt. Etter mye prøving og feiling og god diskusjon har vi lansert en app som gir mange muligheter uten å kreve noe av brukeren. Krav til å bli en registrert bruker kommer bare når man vil gjennomføre et kjøp, eller lagre data.

Jeg brakte inn Gunder Bruun Eriksen på design, og reklamebyrået Daughter for å utvikle markedskommunikasjon. De har levert meget bra og anbefales.

Underveis har jeg sammen med kunden oppdaget mange spennende muligheter for appen og fremtiden for iGive. Så selv om appen er lansert nå, er den langt fra ferdig. Som med alle gode digitale produkter, så er det en konstant iterativ prosess med testing, læring og forbedringer.

Appen kan du laste ned for iPhone og Android.

Kunde: iGive AS